Zakład
Produkcji Urządzeń Grzejnych IZOTERMA z siedzibą w Łanach ul. Odrzańska
14, 55-002 Kamieniec Wrocławski, zwany dalej Sprzedawcą.
Postanowienia
ogólne
Sprzedawca
umożliwia podmiotom (dalej: "Użytkownik"):
składanie
Zamówień dotyczących towarów i usług i zawierania umów sprzedaży towarów
i świadczenia usług na odległość,
uzyskanie
informacji o towarach i usługach.
Ochrona
danych osobowych
Administratorem
danych osobowych Użytkowników jest Sprzedawca.
Powierzone
dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu:
realizacji
umowy
za
zgodą Użytkownika w celu informowania o nowych produktach, usługach oraz
promocjach oferowanych przez Sprzedawcę.
Dane
osobowe będą przetwarzane na podstawie artykułu 6 ustęp 1 litera a) i b)
RODO;
Odbiorcami
danych osobowych będą pracownicy ZPUG IZOTERMA odpowiedzialni za
realizację transakcji. W związku z realizacją umowy, dane osobowe mogą
być przekazywane firmom kurierskim lub innym podmiotom pośredniczącym w
dostarczeniu zakupionych towarów.
Dane
osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do dochodzenia lub
obrony przed roszczeniami.
Użytkownik
posiada prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych
dotyczących Użytkownika, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych. W celu realizacji
tego uprawnienia możne skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem: izoterma@izoterma.com.pl.
Sprzedawca stosuje techniczne i organizacyjne środki ochrony przed manipulacją,
utratą, zniszczeniem, dostępem osób nieuprawnionych oraz nieuzasadnionym
ujawnieniem danych osobowych, którymi administruje.
Dane
osobowe są podawane dobrowolnie, jednak bez ich podania nie jest możliwa
prawidłowa realizacja zamówień.
Dane
osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla ich celów marketingowych
Podatkowa
Dokumentacja Zakupów
Na
wszystkie zakupione towary wystawiane
są paragony fiskalne i/lub faktury VAT. Stosownie do treści przepisów
ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tekst
jednolity: Dz. U. 2011 r. Nr 177 poz. 1054) oraz rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z
2013 r. poz. 1485), podpis Kupującego nie jest obowiązkowym elementem
treści faktury VAT. W tej sytuacji nabywca otrzymuje wyłącznie oryginał
faktury.
Zgodnie
przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
(tekst jednolity: Dz. U. 2011 r. Nr 177 poz. 1054), Kupujący akceptuje
wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej wysłanej na
adres e-mail podany w trakcie zamówienia. Za moment otrzymania faktury
przez Kupującego uznaje się moment, w którym faktura dostarczona została
do środka komunikacji elektronicznej Kupującego w taki sposób, że
Kupujący mógł zapoznać się z jego treścią.
Zamówienia
i Rezerwacje
Wszelkie
informacje dotyczące towarów widniejące na stronie internetowej www.izoterma.com.pl,
w tym w szczególności ceny, opisy towarów, katalogi, foldery, broszury,
inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na
stronie kierowane przez Sprzedawcę do odbiorców i potencjalnych
Kupujących nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są
wyłącznie zaproszeniem do rozpoczęcia negocjacji. Cena i opis towaru mają
charakter wiążący dopiero od momentu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia
do realizacji przez Sprzedawcę.
Złożenie
Zamówienia wymaga podania następujących prawidłowych danych: imienia i
nazwiska lub nazwy firmy, dokładnego adresu zamieszkania lub siedziby,
adresu e-mail, telefonu kontaktowego, numeru NIP (dotyczy tylko podmiotów
nabywających towary w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i
służy do prawidłowego wystawienia faktury VAT).
Użytkownik
może wprowadzać zmiany w Zamówieniu poprzez:
kontakt
telefoniczny: +48 71318 58 95,
pocztą
elektroniczną na adres: izoterma@izoterma.com.pl.
Sprzedawca
dołoży wszelkich starań by towary prezentowane na stronie pokrywały się z
bieżącymi stanami magazynowymi. W przypadku braku wszystkich lub części
towarów objętych Zamówieniem, Użytkownik zostanie niezwłocznie
poinformowany o niedostępności jednego albo większej liczby towarów lub o
konieczności przedłużonego czasu oczekiwania na realizację Zamówienia z
prośbą o dyspozycję dotyczącą ich realizacji. W przypadku niedostępności
towaru albo braku woli dalszej realizacji Zamówienia Użytkownik otrzyma
niezwłocznie zwrot wszystkich uiszczonych przez siebie środków.
Zamówienia
po potwierdzeniu ich przyjęcia do realizacji realizowane są w kolejności
ich składania.
Czas
realizacji zamówienia
Czas
realizacji zamówienia obejmuje czas potrzebny do skompletowania
zamówionego towaru i przygotowania go do wysyłki powiększony o czas
dostawy. Czas ten jest każdorazowo ustalany przez handlowca w chwili
przyjęcia Zamówienia do realizacji. Standardowo nie przekracza on 15 dni
roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty ceny sprzedaży zamówionego
towaru na rachunku bankowym Sprzedawcy, bądź od potwierdzenia przez
Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji w przypadku wyboru
płatności za pobraniem.
Dostawa
Towar
zamówiony dostarczany jest za pośrednictwem przewoźnika.
Przed
odebraniem przesyłki od kuriera lub z poczty należy sprawdzić, czy
opakowanie przesyłki nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W
szczególności należy zwrócić uwagę na stan kartonu (wgniecenia) i taśm
naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi
znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować
przesyłki oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu
wyjaśnienia sprawy.
W
przypadku wysyłki poza granice kraju koszt wysyłki jest każdorazowo
określany indywidualnie dla każdego Zamówienia w zależności od kraju
docelowego, wagi i wielkości przesyłki. Nie jest możliwa wysyłka za
granicę za pobraniem.
Sposoby
płatności
Po
potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji Kupujący jest
zobowiązany do uiszczenia płatności na rzecz Sprzedawcy. Kupujący jest
zobowiązany zapłacić cenę końcową stanowiącą cenę zakupu towarów
powiększoną o koszty dostawy oraz koszty innych świadczeń nabytych wraz z
towarem.
Płatność
za zamówiony towar może być dokonywana przez Kupującego:
W
formie przedpłaty - przed wydaniem towaru Kupującemu
W
momencie odbioru towaru:
za
pobraniem - gotówką do rąk przewoźnika, w przypadku dostawy towarów za
pośrednictwem przewoźnika.
gotówką
- w przypadku odbioru towaru przez Kupującego własnym staraniem i na
własny koszt z siedziby Firmy.
Za
moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków na rachunek
bankowy Sprzedawcy.
Sprzedawca
może ustalić z Kupującym inne, szczególne warunki i formy płatności. W
takim wypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane w Zamówieniu
potwierdzonym przez Sprzedawcę jako przyjęte do realizacji.
Prawo odstąpienia
od umowy
Prawo
odstąpienia od zawartej umowy przysługuje Kupującym będącym Konsumentami
dokonującym zakupu w drodze umowy zawartej na odległość w rozumieniu art.
2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Prawo
odstąpienia od zawartej umowy przysługuje także Kupującym będącym
Przedsiębiorcami-Konsumentami, dokonującymi zakupu w drodze umowy
zawartej na odległość w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta. Przez Przedsiębiorcę - Konsumenta rozumie
się osobę fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną
przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że
nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Konsument
albo Przedsiębiorca-Konsument może odstąpić od zawartej umowy bez
podawania przyczyny w terminie 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie
przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę - Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która
obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Konsument
albo Przedsiębiorca-Konsument może odstąpić od umowy, składając
Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (np. pismo
wysłane pocztą, pocztą elektroniczną na adres: izoterma@izoterma.com.pl).
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
W
razie skorzystania przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę-Konsumenta z
możliwości odstąpienia od umowy droga elektroniczną, Sprzedawca
niezwłocznie prześle Konsumentowi albo Przedsiębiorcy-Konsumentowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu na trwałym nośniku,
np.: pocztą elektroniczną.
W
przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z
innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
W
przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca wszystkie
otrzymane od Konsumenta albo Przedsiębiorcy-Konsumenta płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta albo Przedsiębiorcy-Konsumenta
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Konsumenta albo Przedsiębiorcy-Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w
którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od umowy. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument albo
Przedsiębiorca-Konsument w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument albo
Przedsiębiorca-Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W
każdym przypadku Konsument albo Przedsiębiorca-Konsument nie ponosi
żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności. Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta albo
Przedsiębiorcy-Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta
albo Przedsiębiorcy-Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument
albo Przedsiębiorca-Konsument ma obowiązek odesłać lub przekazać zwracaną
rzecz na adres widniejący na dowodzie zakupu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Przesłanie wraz ze
zwracanym towarem dowodu zakupu przyśpieszy znacząco czas procesowania
zwrotu.
Konsument
albo Przedsiębiorca-Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do
Sprzedawcy. Sprzedawca informuje, że w przypadku zwrotu rzeczy, które ze
względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane
pocztą, koszty zwrotu szacowane są maksymalnie na kwotę 1.000,00 zł
brutto.
Zwracany
towar musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami,
stanowiącymi jego integralną część). Konsument albo
Przedsiębiorca-Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza
konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Prawo
odstąpienia od zawartej umowy nie przysługuje Konsumentowi albo
Przedsiębiorcy-Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 -
13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.u. 2014, poz.
827), a w szczególności w odniesieniu do umowy:
o
świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą Konsumenta albo Przedsiębiorcy-Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użyci;
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu
na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
w
której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
zawartej
w drodze aukcji publicznej.
Odsyłany
towar zaleca się należycie zabezpieczyć tak by nie uległ uszkodzeniu w
transporcie. Większość produktów posiada elementy ochronne takie jak
folie w miejscach najbardziej podatnych na uszkodzenia. Z tego też
względu zaleca się nie zdejmowania ich przez okres 14 dni od doręczenia
sprzętu.
Rękojmia
Sprzedawca
zobowiązany jest do dostarczenia towarów bez wad. W odniesieniu do
Kupujących będących Konsumentami odpowiada za wady towarów na zasadach
określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 i
nast. Kodeksu cywilnego (rękojmia za wady).
Transport
reklamowanego towaru odbywa się na koszt i zlecenie Sprzedawcy za
pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej. Po zakończeniu
procedury reklamacyjnej towar zostanie odesłany na koszt Sprzedawcy.
Reklamowany
towar należy przesłać na adres : ZPUG IZOTERMA, ul. Odrzańska 14, 55-002 Łany.
Towar
powinien zostać przysłany kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają
wpływ na funkcjonalność danego sprzętu lub które mogą być jedną z
przyczyn zaistnienia wady towaru.
Kupujący
powinien do reklamowanego towaru dołączyć w szczególności szczegółowy
opis występujących wad wraz z informacją w jakiej sytuacji dana wada
występuje, kiedy wada została stwierdzona, czego Kupujący domaga się od
Sprzedawcy i na jakiej podstawie (rękojmia/gwarancja) oraz podać swoje
dane kontaktowe.
Reklamowany
towar powinien w miarę możliwości być zapakowany w sposób gwarantujący
odpowiednią ochronę podczas transportu.
Jeżeli
ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie go
przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument jest zobowiązany
udostępnić towar Sprzedawcy w miejscu, w którym towar się znajduje.
Sprzedawca
ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu rękojmi w terminie
14 dni. W przypadku nieuznania reklamacji skierowanej do Sprzedawcy
przedstawi on uzasadnienie swojej decyzji.
Jeżeli
towar nie zostanie odebrany po zakończeniu procedury reklamacyjnej w
uzgodnionym terminie, Sprzedawca wzywa Kupującego na piśmie do odbioru
towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym
upływie terminu, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty za
bezumowne przechowywanie towaru. Opłata ta wynosi 5% aktualnie
obowiązującej stawki w miejscowości jego przechowywania za każdy 1 m2
zajętej przez towar powierzchni magazynowej. Opłata naliczana jest
proporcjonalnie do liczby dni przechowywania towaru.
Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi za wady jedynie jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi.
Gdy przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, Sprzedawca odpowiada
jedynie w przypadku stwierdzenia wady przed upływem 1 roku od dnia
wydania rzeczy używanej.
W
przypadku Kupującego, który nie jest Konsumentem odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej jest
wyłączona (art. 558 Kodeksu cywilnego). Wyłączenie rękojmi za wady
fizyczne rzeczy sprzedanej dotyczy także Przedsiębiorcy-Konsumenta tj.
osoby fizycznej zawierającej umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną
przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że
nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
ZPUG
IZOTERMA nie stosuje polityki towarów zastępczych.
Gwarancja
Sprzedawca
udziela gwarancji na określony czas, indywidualny, zgodnie z warunkami określonymi
na karcie gwarancyjnej.
Do
towaru reklamowanego w ramach gwarancji - w przypadku jej udzielenia -
należy dołączyć kserokopię dokumentu sprzedaży lub oryginał karty
gwarancyjnej, jeżeli została wydana z towarem. W przypadku ich braku
Sprzedawca rozpatruje reklamację, o ile zostanie potwierdzona sprzedaż
towaru.
Gwarancja
nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego
wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Postanowienia
końcowe
Sprzedawca
uprawniony jest do zmiany Regulaminu w przypadku:
zmian
organizacyjnych lub prawnych Sprzedawcy;
zmiany
obowiązujących przepisów prawa.
Zmiany
Regulaminu będą publikowane na stronie internetowej Sprzedawcy w postaci
informacji o wprowadzonych zmianach oraz ujednoliconego tekstu
Regulaminu.
Do
Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu
stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia
Zamówienia.
Każdorazowo
do dokonania zakupów w ZPUG IZOTERMA konieczne jest zapoznanie się z
aktualną wersją Regulaminu i jego akceptacja.
Umowę
o świadczenie usług drogą elektroniczną Użytkownik może wypowiedzieć w
każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym informując o tym Sprzedawcę za
pomocą wiadomości e-mail, telefonicznie lub pisemnie.
W
sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisy prawa.
Postanowienia
niniejszego Regulaminu obowiązują od dnia 1 lutego 2021 roku.
ZAKŁAD PRODUKCJI URZĄDZEŃ GRZEJNYCH Sp. z o.o.
55-002 Łany k. Wrocławia
ul. Odrzańska 14